[Recenze: Film] Battle Royale

13. září 2014 v 23:30 | Eva |  Recenze Filmy
"Jeden mrtev, čtyřicet jedna zůstává."

Japonsko se popírá s těžkou situací, a proto se zavedla nová opatření. Vybraná třída je poslána na izolované místo, ostrov, kde se musí navzájem pozabíjet a pouze jeden může přežít. Když se tak nestane, všem vybuchnou obojky, které mají na krku a zemřou bez výjimky. Jedna taková třída se ocitá přímo uprostřed této situace, kdy všichni musí zavrhnout normální mravy a dokonce své přátelé. Nikdo není ušetřen, zabij nebo budeš zabit, bez milosti. A mají na to pouze tři dny.

Ten kdo to nezná, ten si může říct, že mu to zní jako Hunger Games a že to je nejspíš japonská napodobenina. Oh, jak se takový člověk mýlí! Kniha Battle Royale tu byla mnohem dříve a napsal ji Koushun Takami, a to ještě před Hunger Games a stejně tak spoustou dalších knih, které se v poslední době objevují na trhu s podobnou tématikou. Tento film je natočen podle té knihy a natočil ho Kinji Fukasaku.

"Jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec." - Quentin Tarantino

Popravdě mě celkem překvapilo, když jsem tehdy od něj slyšela tuhle větu. Pokud se nepletu, tak jsem i četla větu ve stylu, že lituje, že takový film nemohl natočit on. Na jednu stranu je pravda, že tenhle film má kouzlo. A přesně jak je uvedeno i v traileru níže, tak ten film je celkem kontroverzní. Stačí, když si to vyhledáte na internetu a uvidíte, jaké kontroverze tenhle film přinesl, například to, že mladiství natáčeli takový film a byl krutý. Jenom si představte, že jste v zemi, kde je situace taková, že vybírají třídy, které se mezi sebou musí vyvraždit, jinakou zemřou vybuchnutím obojku na krku. Umíte si představit, že byste se v takové třídě ocitli? Myslíte si, že jedete na výlet, ale skončíte na místě obklopeným vojskem, kde vám dají obojky na krky a tašku s pár věcmi, kdy vám řeknou jenom "Zabijte, nebo budete zabiti. Máte na to 3 dny!" Je to naprosto nepředstavitelné, že ano? Proto je nejspíš tenhle film taky tak kontroverzní, ale zároveň napínavý, že udrží diváka přikovaného u obrazovky a chce vědět, jak to skončí.

V hlavní roli se tady objevuje Fujiwara Tatsuya, který je znám za jiné populární filmy (Death Note, Kaiji). Bylo o něm i řečeno, že role, které se týkají vypjatých situací a maniaků se na něj naprosto hodí. Musím uznat, že ve všem, kde jsem ho viděla hrát, hrál naprosto precizně. Maniaky umí hrát dost dobře a tady se opět projevuje, ale tentokrát jako student, který musí ochránit sebe a k tomu všemu spolužačku, kterou má rád. Pro některé se zde objevuje známá Chiaki Kuriyama, kterou můžete znát z filmu Kill Bill.

Jak už se může poznat hned z úvodní scény, ve které vidíte holku, která drží zakrvácenou hračku, sama je od krve a má na tváři děsivý výraz, že to bude nejspíš krvavý film a máte pravdu. Tohle je opravdu hodně krvavý film a musím uznat, že krví se tady ani v nejmenším nešetří. Každou chvíli vidíte na nějakém rohu krev, která patří některému z těch spolužáků. Samozřejmě, že ne skutečnou! Rozhodně to v jistém smyslu není film pro slabé nátury. Připravte se doslova na masakr, když si to budete chtít pustit. Je to film, ve kterém se nešetří brutálními scénami a narážkami. Lítost tam neuvidíte až na pár studentů, kteří ji mezi sebou cítí, ale nakonec se stejně začnou zabíjet.

Uznávám, že já mám slabý žaludek a na horory nebo podobné moc nejsem. Ovšem tohle je film, který si kdykoli ráda pustím. Je to film, který se s ničím nepáře, je brutální a krutý. Je to ale film, který má něco do sebe. A který si v Japonsku získal takovou oblibu, že byl v roce 2010 přetočen do 3D a v roce 2003 byl dokonce natočen i druhý díl, ale ten do téhle recenze nepatří.

Trailer: