[Recenze: Film] Labyrint

12. září 2014 v 11:19 | Eva |  Recenze Filmy
"Máš 13 hodin na to, abys prošla labyrintem, jinak se tvůj bratr stane jedním z nás...navždy."

Sarah je dívka, která naprosto miluje příběh o Králi skřítků a proto jednoho dne, když jí rodiče svěří jejího malého brášku na starost, rozčílí se. Jakmile je s ním doma sama, vzteky vyřkne zaklínadlo z knihy, díky kterému by si jejího bratra Tobyho Král skřítků odnesl do své říše. Ani v nejmenším netuší, že je vše skutečné a její bratr je doopravdy odveden. Ona má pouze několik hodin na to, aby prošla labyrintem pod Městem skřítků, překonala všechno, co ji tam čeká a dostala se včas za svým malým bratrem, než bude příliš pozdě a připadne Králi skřítků navěky.

Asi takhle bych mohla stručně popsat o čem tento film je. V hlavní roli tohoto filmu, který byl natočen v roce 1986, se objevuje Jennifer Connelly a zpěvák David Bowie. Někteří ho možná znají, někteří o něm pouze slyšeli a jiní ho mají rádi. Já osobně musím uznávat, že ho nikterak nesleduji, ovšem jeho písně se mi tady hodně líbí. Jsou rytmické a texty jsou pěkné, které se na to hodí. Když mám chuť si poslechnout soundtrack k tomuhle filmu, tak s tím nemám žádný problém si ho pustit. Nejlepší písní je pro mě rozhodně píseň "Magic Dance".

Je sice skutečnost, že triky v tomto filmů nejsou nikterak dokonalé. V té době, taky co byste nejspíš od takového filmu čekali. Potkáte tam skřety a jiné příšery, které jsou udělány tradičním způsobem a ne přes složité a vypracované počítačové triky. Ovšem pohled na labyrint a Město skřítků jako takové je dost povedený. Postav tam potkáte opravdu hodně, ať už stojí na straně Jaretha nebo ne. Tento film bych rozhodně neodsuzovala kvůli tomu, jak vizuálně vypadá kolem triků a věrohodnosti.

Na druhé straně je tu ovšem vizuální vzhled Jaretha, neboli Davida Bowieho. Dokonalé (i když trochu upnuté) kostýmy Krále skřítků jsou dost povedené a jeho účes je taky celkem šílený. Podle mě se krásně do té role hodil a vystihnul svoji postavu dobře. Moje nejoblíbenější kostýmová scéna z tohoto filmu je plesová scéna, o které se hlavní hrdince zdá. Ty kostýmy a celková vizualizace a prostředí toho plesu mi přijde nejhezčí z celého příběhu. Je tam ovšem i plno jiných věcí, které jsou samozřejmě krásné ve svém vlastním smyslu.

Jediné, co mi na tom filmu přišlo jako škoda, bylo to, že člověk nevěděl, co přesně by mohl Král skřítků cítit. Jde o to, že v jednu chvíli vypadal jako pravý Král skřítků, který si nic nepřipouští a věnuje se tomu, co vždycky, co se od něj očekává. A naopak v další chvíli to v mých očích vypadalo, jako kdyby mohl k hlavní hrdince něco cítit a nevadilo by mu, kdyby tam s ním zůstala. Ovšem to celé mohl být jenom jeho dokonalá přetvářka. Naopak v očích Sarah (až na chvíli na plese) šlo jenom o to zachránit svého malého bratra Tobyho.

Labyrint je rozhodně krásný příběh, ve kterém nejde o to, jaké tam jsou triky. Jde tam o to, jak si dokážete užít příběh plný hudby. Někteří tento film nazývají takovou "pohádkou pro dospělé". Je fakt, že to má pohádkovější ráz, ale spíš bych to přizvala do kategorie fantasy filmů, které jsou hudební. Ale zajisté stojí za to ho shlédnout a podívat se na něj. Já sama se k tomu filmu ráda vracím už od svého dětství a pořád mě baví stejně. Je to i taková příjemná vzpomínka na mé dětství.

Oficiální trailer: