[Recenze: Film] Godzilla (2014)

15. prosince 2014 v 18:23 | Eva |  Recenze Filmy
Anotace z IMDB.com:
Světově nejznámější netvor se postaví proti zlomyslným nestvůrám, které byly pozvednuty lidskou genetickou arogancí a ohrožují naši existenci.

Popravdě, když jsem slyšela, že bude něco jako "remake" staré Godzilly, tak jsem měla protichůdné myšlenky. Nemohla jsem si nějak rozmyslet, jestli se na to těším nebo netěším. Starší Godzillu z roku 1998 naprosto zbožňuji a mohu ji vidět x-krát. Ale nakonec jsem se s tím smířila, přece jenom je doba, kdy jsou remake v módě snad skoro u všeho. Třeba ji udělají lepší, akčnější a místo NYC bude drancovat rovnou celou Ameriku, nebo i dál.

Původně jsem si před zhlédnutím Godzilly nečetla nějakou anotaci, o čem to bude, něco jako je na začátku téhle mé recenze. Jenom jsem se dívala na trailery, které vycházely a nezdály se mi zase tak moc špatné. V jednu chvíli mi sice přišla Godzilla až moc veliká, ale neviděla jsem film, tak jsem nesoudila. Akce vypadala, že v tom je a Godzilla, hlavní hrdinka, taky. Jak jsem ale přišla, tak trailery opět dokážou neuvěřitelně klamat. Protože tam neukázaly to, co mi přišlo, že je ve skutečnosti "hlavními hrdiny" tohohle filmu.

Četla jsem na internetu spousty komentářů, kde lidé tvrdili, že tahle nová Godzilla je pro ně naprostým zklamáním a jiní zase, že to bylo něco skvělého, i když jiného. Když se mi konečně dostala do rukou a mohla jsem ji vidět, tak jsem na ni byla natěšená a zajímalo mě, jak a v čem se bude lišit od té původní Godzilly. Po dokoukání jsem ovšem mohla pouze a jenom kroutit hlavou.

Po celou dobu, co ten film trval, jsem si přála, aby byl konec. No dobře, ne po celou dobu, asi tak někdy před začátkem hodiny? Pořád jsem doufala, že se to rozjede nějakým jinačím směrem, ale kdepak. Možná, že kdybych si přečetla tu anotaci, tak bych aspoň nějak věděla, do čeho přesně jdu. Původně jsem tam nečekala nějaké "obří brouky", kteří mi přišli spíše jako hlavní hrdinové filmu oproti Godzille. Vážně, Godzilla tam nebyla takovou dobu jako tihle mutanti a když se objevila, tak pouze za tmy, takže se skoro vůbec nedala dobře prohlédnout. Objevily se tam sice momenty, kdy na ni byl nádherný záběr, ale těch bych mohla napočítat na prstech jedné ruky. Musím ale uznat, že vzhledově se jim povedla opravdu moc dobře a byla promakaná, jen kdyby tam prostě byla více. Až na jeden "modrý" zádrhel ve finálním souboji, který ale nechci zmiňovat kvůli spoilerům.

Na to, jak jsem se těšila na akci toho filmu, přišlo mi to více vědecké a ukecané. Sice tam taky byly nějaké ty vojenské a tím pádem akční scény, ale těch opravdu moc nebylo. Po celou dobu filmu jsem si jenom říkala: "Kde je Godzilla?" a "Tohle není film o Godzille, ale o těch mutantech!". Když se tam něco objevilo, tak to byly ty mutanti a ne Godzilla, ta pouze šla za nimi a "honila je", než došlo k finálnímu souboji. Jinak to byl spíše boj lidí versus mutantů. Měla jsem takovou chuť na ten film přestat koukat a přála si, aby byl už konec a tohle se mi opravdu hodně dlouho u nějakého filmu nestalo. Hlavně žádného, na kterého jsem byla takhle zvědavá.

Na to, že jsem doufala, že by to mohlo předčit nebo aspoň dohonit předchozí Godzillu, tak mohu říci, že jsem nebyla ani trochu blízko. Tuhle Godzillu bych strčila opravdu hodně daleko za tu starou Godzillu, která pustošila New York City. Ba i za tu japonskou verzi. Tak trochu jsem původně doufala, že to bude další film, kdy Godzilla bude pustošit Ameriku, vláda a vojsko se ji postaví a pokusí se ji zničit. Kdepak. Nejlepší bude Godzillu nechat být, hlavně, že nás zbaví toho, co jsme probudili jako hloupé lidstvo. Děkujeme za pomoc Godzillo a dobrou noc.

Nerada to píšu, ale opravdu. Kdybych měla možnost někde hlasovat pro "Zklamání roku", tak by Godzilla u mě na sto procent vedla. Chápu, že chtěli udělat něco jiného, a strčili do toho nejspíš ty mutanty, proti kterým se Godzilla postaví. A já jsem si mohla přečíst anotaci, ale i tak bych čekala, že tam ta Godzilla bude více a ti mutanti mnohem méně. Kdyby jejich objevování se ve filmu bylo obrácené, tak to už bych nejspíš možná brala o trochu více.

Ale tohle se opravdu nedalo. Nebudu muset zmiňovat ani příběh hlavního lidského hrdiny, který mě vůbec nezaujal, a říkala jsem si: "Co všechno ti lidé ve filmech mohou přežít?" Někdy je to opravdu až moc. Ani pořádně zraněný nebyl a to i přes všechno, čím prošel. Navíc ještě mohu dodat: "Vážně řidiči, odvážíte lidi a sebe sami do bezpečí a vás napadne se postavit a zablokovat most, když vidíte že kolem něj je vojsko a připravuje se na boj, přičemž obří příšera se pomalu k tomu mostu blíží?!" Aspoň trochu pro ne-blbce to udělejte, prosím! Prvních pár minut filmu bylo skvělých a začátek v Japonsku mi přišel jako příhodný, ale poté to začalo brát opravdu špatný směr, který mě osobně se nelíbil ani trochu. A to, že já mám velmi rozšířený vkus na filmy a zvládnu leccos. Ne díky, tuhle Godzillu už si nepustím. Raději tu starší verzi z '98.

Trailer (který celkem dobře mate oproti filmu)