[Recenze: Film] Say "I love you"

5. ledna 2015 v 15:48 | Eva |  Recenze Filmy
Anotace z Mydramalist:
Tachibana Mei je 16letá středoškolská dívka. Kvůli traumatické události z doby kdy ještě byla dítě, Mei je neschopna si získat přátele nebo mít kluka. Jednou omylem zraní nejpopulárnějšího studenta jménem Kurosawa Yamato. Jemu se Mei líbí a řekne všem, že Mei je jeho kamarádka. Jednoho dne, Yamato zachrání Mei od stalkera tím, že ji políbí. Od toho polibku jejich láska začíná.
(podle populární manga série "Sukitte Ii nayo" od Kanae Hazuki)

Ačkoli některým jeho hraní nesedí, já jsem fanouškem Fukushi Soty, jenž zde hraje Yamata, už od jeho první role. Neuvěřitelně jsem se na tenhle film těšila. Miluji filmy, které jsou tohohle tématu a jsou z japonské produkce. Byl to jeden z mých nejvíce očekávaných filmů, které jsem měla na programu. Nakonec nevím, jak přesně svoje pocity kolem toho filmu vylíčit.

Na jednu stranu se mi tu hodně líbila taková lehkost příběhu, který nečelí moc velkým dramatickým změnám během děje. Líbilo se mi, že to ukazovalo takový normální vztah dvou odlišných studentů. Přesto mi ale přišlo, že tomu filmu něco chybělo. Doteď pořádně nevím, co přesně to bylo. Viděla jsem i spousty jiných filmů, které měli podobný průběh děje, ale jednoduše mě chytily o něco více než tohle.

Je možné, že za to mohou neuvěřitelně zvláštní líbací scény, které jsou zde vidět. Polibků je tam chvílemi celkem moc a pořád jsou to takové 'dětské pusy', jak by to někdo nazval. Něco, co mohlo být přece jenom trochu lepší, hlavně když už spolu byly po nějakou dobu ve vztahu. A právě i tyhle scény moc nepřidávaly na chemii hlavních herců, která mezi nimi nebyla nic moc velká. Viděla jsem tyhle herce v jiných filmech/dorama a musím uznat, že tihle dva se k sobě jednoduše z nějakého důvodu nehodili. Scény mezi nimi neměly takové napětí, jak by mohly mít, kdyby to možná připadlo někomu jinému.

Když jsem se na to ale dívala mimo tyhle scény a chemii herců, pořád mi tomu něco málo chybělo. Možná to byla maličkost, které jsem si jednoduše nevšimla a doteď jsem na ni nemohla přijít. Přičemž podle traileru to vypadalo dost dobře, což mi přidávalo na očekávání. I tak se mi ten příběh ale líbil. Jeho lehkost, kterou obsahoval a nikterak diváka nezatěžoval. Jak už jsem zmínila výše, je to jednoduše obyčejný romantický příběh ze střední školy, který od diváka příliš mnoho nevyžaduje. Snadno se do toho děje dostanete, pochopíte ho a stejně tak snadno i skončí. Žádné velké napínavé akce ani scény tam čekat rozhodně nemusíte. Tak trochu jsem doufala, že by přece jenom ta jedna holka mohla udělat větší dusno, nebo naopak jeho starý kamarád, ale nakonec jsem se ničeho velkého a tím pádem vzrušujícího nedočkala. Prostě lehký a prostý příběh od začátku do konce.

Nechci ale znít jako někdo, kdo je příliš negativní. Je to nejspíš tím, že jsem od toho filmu očekávala mnohem více, než jsem nakonec dostala. Prvních pár minut se mi velmi líbilo, ani sama nevím, kdy jsem začala přemýšlet nad tím, kdy se tam konečně něco stane a začne to nabírat napínavější spád. Vím ale, že málokdy se mi u těchhle filmů stává, že jsem i vyhlížela konec a u tohohle to v jednu chvíli bylo. Jednoduše mi tam v tom něco chybělo a možná, že i s tou větší jiskrou mezi herci, by to nebylo tak moc jako takhle.

Pokud ale někdo má rád filmy tohohle tématu, je na to jednoduše zvědavý, či o tomhle už někdy v minulosti slyšel přes manga nebo anime, zkusit se to rozhodně může. Není to až taková hrůza, jak to může v jednu chvíli z mého článku vyznít. Pokud někomu nevadí prosté příběhy, které nemají žádné velké zvraty, je to vhodné pro vás. Ale pokud někoho tohle moje čtení odradilo, můžete vyzkoušet i názory jiných na tenhle film nebo se mu vyhnout či se věnovat raději jeho předloze. Nejlepší soudce je ten, kdo se na to podívá sám. Já, i když hlavního herce mám hodně ráda, popřemýšlím, jestli se na tenhle film ještě někdy podívám.