[Recenze: MV] Super Junior - Victory Korea

21. ledna 2015 v 12:02 | Eva |  Recenze MV
Písnička a klip samotný už o něco starší, protože měl reprezentovat Jižní Koreu na mistrovství ve fotbale. Vím, že někteří jsou možná trochu vlastenečtější, hlavně co se sportu týče, ale prostě tahle písnička má tak moc do sebe a je tak návyková, že ji nejde odolat.

Já osobně nejsem fanouškem fotbalu, při mistrovstvích nesedím za obrazovkou a nežeru každý zápas (ani ten s naší republikou), moje statusy se taky netýkají každého našeho vyhraného nebo prohraného zápasu. Jednoduše tohle není pro mě, ale tuhle písničku, která oslovuje fotbal a jak mají všichni držet při sobě, jsem si zamilovala už na první poslech a vlastně to byla moje první písnička, kterou jsem popravdě od skupiny Super Junior i slyšela.

Klip je zabarven do červené barvy jihokorejského týmu, díky čemuž se může vidět jednotnost a podpora týmu, která se v tom ukazuje. Stejně tak když si zjistíte překlad textu, uvidíte, že to vypovídá o tom, že se všichni mají připojit k červené vlně a fandit dohromady. (Možná, že kdybych vyrostla v Koreji, tak bych měla jiný náhled na fotbal). A právě to se mi na tom klipu líbí, ta jednotvárnost a barevnost, spolu s veselostí a fanděním, přičemž se do toho vměšují všechny generace. Ta hravost toho klipu, společně s pohotovou choreografií, která hlavně zobrazuje zkřížené ruce a točení se dokola horní části těla, přičemž zbytek je prostě různé poskakování. Jednoduché a prosté.

A melodie sama o sobě je taky taková. Veselá, návyková a nijak složitá. Stejně tak text téhle písně. Líbí se mi na celé té písni to, jak dokáže člověka vtáhnout díky své melodii a textu. Když jsem to slyšela poprvé, měla jsem nějakou dobu problém se od té melodie a skandování v tom odtrhnout. Vlastně, i když to slyším teď, tak si text prozpěvuji i se vším tím skandováním, co se v tom klipu objevuje. Není to nic, co se mi tak rychle ohraje, a i když se mi to ohraje po nějaké době, po chvíli se k tomu mohu vrátit a zase je všechno nanovo. A ačkoli nemám fotbal v lásce tak tu píseň miluji spolu s tou jednotou, kterou ukazuje, jak všichni mají držet při sobě při fandění. I když nevím, jak by na ni nahlíželi někteří čeští fotbaloví blázni.